Tilkkuilu on vuoden 1993 syksystä lähtien ollut minulle henki ja elämä, ja suoranainen elämäntapa...:)

Olin tänään Riitta ystäväni kanssa ensimmäistä kertaa taideryijy-kurssilla, joka jatkuu myös huomenna ja sunnuntaina...ja sen jälkeen vielä neljänä tiistai-iltana...

Opettajana kurssilla on tekstiilitaiteilija Raija Rastas, jonka ryijyjä ja tekstiilejä on monissa julkisissatiloissa ja kirkoissa...

Olen yrittänyt miettiä ryijyni aihetta tai teemaa tai väriä tai edes jotain... Ideoita on tullut ja mennyt...Haluan tehdä jotain ihan omaa...

Tänään kurssilla syttyi lamppu...Miksi mennä merta edemmäs kalaan, koska...

olen jo 1993 suunnitellut "Perhosten aamutanssi" nimisen tilkkupeiton, jossa on selkeä ruutupiirros ja värejä on helppo liuttaa...malli on ollut yksi suurimmista inspiraattioistani ja ainoita, jonka olen koskaan piirtänyt ja värittänyt...

Eli aion tehdä ryijy-version yhdestä enisimmäisistä tilkkutöistäni..., mutta teen siitä sulava linjaisemman:)