Tein tänään mielenkiintoisen löydön...

Töistä tullessa tapasin junassa erään entisen kokki-työkaverini, joka kysyi, että olisi laajassa kangasvalikoimassani joitain sellaisia kankaita joista voisin luopua ja josta saisi tehtyä hihanauhoja johonkin "miesten juttuun"...

Muistin, että olin joskus kauan sitten, ehkä jopa 90-luvulla saanut täditäni säkillisen vanhoja lakanoita. Jospa siitä kasasta löytyisi jotain sopivaa...?

Ensin piti löytää säkki varstomme uumenista...

Löytyihän se ja myös kokki-kaverille joitain kankaita...

Ja löysin säkistä myös melkein valmiin tilkkupeiton!!!!????

Olin tosi hämilläni, koska en muista moista tehneeni...kankaista päätellen se on tehty tilkkuiluni alkuvuosina, koska kankaista suurin osa taitaa olla kirpparilöytöjä. Alkuvuosina ostin paljon kankaita kirppareilta...

Olen tehnyt epämääräisiä Hirsimökki-blokkeja kamalista kankaista tai silloin ne ovat luultavasti olleet mielestäni ihan hienoja...

Työtä ei ole tikattu, vaan olen solminut sieltä täältä päällisen ja vuorin yhteen...

Työssä ei ole vanu, jolloin siitä on kai ollut tulossa "kesäpeitto"...

Blokit ovat aika karseita...

Tai ehkä tämän onkin tehnyt "Kellaritonttu"...toivottavasti...

Jos joku on luullut, että minulla on aina ollut yhtä hienoja kankaita...

Ei ole...tässä siitä todiste...:)

Aion tikata ja kantata peiton ja tehdä siitä Kristerille käyttöpeiton tai sitten teen siitä retkipeiton Suomenlinna picnic:eille...