Sain juuri hetki sitten valmiiksi "Whoopsie Daisy"-tilkkutyöni.

Se on Australialaisen Tita Leachin suunnittelema malli ja olen tilannut Australialaisesta tilkkukaupasta nimeltään Sweetwattle, joka löytyy linkkilistaltani. Puna-valkoiset kankaat työtä varten olen kerännyt eri paikoista ja suurimman osan olen ostanut Amerikasta.

Helatorstaina 2006 Kaapelitehtaalla Helsingissä järjestettiin NQT 2006 Helsinki Pohjoismainen Tilkkutapahtuma, joka oli suurin koskaan Suomessa pidetty alan tapahtuma. Siellä oli tarvikemyyjiä pohjoismaista ja Norjalaisen Quilte Garden- kaupan seinällä oli vihreänsävyinen Whoopsie Daisy työ. Ihastuin malliin heti, mutta heillä ei ollut pelkää mallia myynnissä, vaan minun olisi pitänyt ostaa myös kankaat työhön. Lähes puolivuotta haaveilin mallista, kunnes vihdoin löysin sen kuvan Australialaisesta tilkkulehdestä ja sain nimen selville. Sitten sitä ei ollut missään myynnissä. Vihdoin se ilmestyi Sweetwattle kauppaan, josta sen tilasin.

Aloitin työn keväällä. Suurin osa työstä on ommeltu käsin ja myös tikattu tiheesti käsin. Työssä on koristeena erillaisia nappeja ja kirjailuja. Olen todella onnellinen valmiista työstäni.

796462.jpg

 

                                                       YKSITYISKOHTIA TYÖSTÄ

796464.jpg

 

796465.jpg

 

796466.jpg

 

796468.jpg