Tämä on ihan mahdottoman jännittävää, kun ei koskaan tiedä mitä postia on mahdollisesti tullut. Tänään sain jo kolmannen lähetyksen Salaiselta tilkkuystävältäni.

Siellä oli pieni, suloinen, pyöreä keltainen pahvirasia, jossa oli vaaleanvihreitä nappeja. Rasian ympärillä oli iso rusetti, josta lähti keltaisia lankoja, joiden päässä oli paperirulla. Rullassa oli viesti:

Tässä Sinulle vähän siedätyshoitoa vihreään. Värimaailmasi on aikalailla erillainen kuin omani, joten päätin tutustuttaa sinut vihreään ja... ehkä tässä viikkojen kuluessa myös lilaan. Miltäs kuulostaa?

879050.jpg

879053.jpg

Olin näet ilmoittanut, että lila ei kuulu lainkaan värivalikoimiini ja vihreäkään ei ole lempivärini. Tosiasiassa vihreetä en oikeastaan vierasta, koska kuitenkin käytän sitä jossain määrin ja nämä vihreät napit kelpaavat minulle oikein hyvin. Ne ovat oikeastaan kellanvihreitä ja keltaisessa rasiassa ne näyttävät oikein sieviltä.

Lila on ainoa väri, jota en lainkaan käytä, eikä minulla taida olla edes kymmentä lilaa kankaanpalaa. Joitakin vuosia sitten tilkkuystäväni teki tilkkupeittoa, johon hän tarvitsi liloja kankaita. Lähetin silloin hänelle kaikki lilat, jotka tuolloin omistin. Siis kankaita minulla on satoja ellei tuhansia. En ole enää vuosiin laskenut niiden määrää.

...Mutta olen avoin kaikille mahdollisuuksille elämässä ja jos sinä hyvä tilkkuystäväni saat minut pitämään lilasta, niin en ole siitä lainkaan pahoillani.