Olen koko päivän miettinyt eilistä kellarilöytöäni...

Pitkäaikainen ystäväni Mantsu kävi kommentoimassa peittoani ja totesi, että siinä taitaa olla kankaita Skanno dyykkauksestamme...

Se tapahtui syksyllä 1993, jolloin olin juuri aloittanut tilkkuilun ja kankaista oli kova pula. Muistaakseni on ensimmäinen tai ensimmäisiä taiteiden yö ja olimme ylitöissä Kansallis-Osake pankissa, jossa olimme silloin töissä...

Aleksin ja Kluuvikadun kulmassa oli iso huonekalukauppa nimeltään Skanno. Veimme Mantsun kanssa työillan päätteeksi roskia korttelin sisäpihalla olleeseen roskikseen ja näimme siellä pahvilaatikon. Mantsu kurkkasi laatikkoon ja huusi, että täällä on Maaritille tilkkukankaita...

Laatikko oli täynnä lakanoita, pussilakanoita ja tyynyliinoja, jotka olivat olleet mallivuoteissa Skannon näyteikkunoissa. Löysimme pari muovikassia roskiksesta ja tungimme lakanat niihin...

Peitossani tosiaan on vaaleita kankaita noista lakanoista....

Lähdin pankista vuosien -95 ja -96 vaihteessa ja sain lahjaksi lahjakortin Sinooperiin. Kävin tietysti ostamassa sillä kankaita....

Luulen, että peitossa on myös pari palaa noista kankaista eli peitto on tehty sen jälkeen...

Seuraava johtolanka on se, että ostin uuden Brothers ompelukoneen keväällä -97 ja siihen sain ostettua myös yläsyöttäjän. Edelliseen koneeseeni ei sellaista saanut...

Peitto on tikkaamaton eli sen täytyy olla aikaan ennen yläsyöttäjää...

Todennäköisesti olen tehnyt sen vuonna 1996 eli 14 vuotta sitten...

Olen myös miettinyt, että mitähän olen ajatellut blokkeja ommellessani...

Todennäköisesti olen yrittänyt tehdä jotain modernia hirsimökkiä ja ehkä olla myöskin tällä saralla luova...:)

Olen kuitenkin vuosien myötä kehittynyt perinteisten tilkkutöiden tekijäksi ja aika hassua, että ns. luova yritelmänikin on Hirsimökki...