Sain tänään uudet ihanat villasukat, jotka sopivat täydellisesti talviseen ja lumiseen aikaan...

Valtakunnallisessa perinteisten tilkkutöiden killassa Perinnettärissä on jo jonkin aikaa ollut tekeillä yhteinen kiertolainen. Hyvä ystäväni Airi Kauppala Järvenpäästä lähettää aina minulle seuraavan blokkipaketin ja tänään tulleeseen pakettiin hän oli laittanut mukaan aivan ihanat valkoiset villasukat...

Ne on niin hienot, etten oikein tiedä, että raaskiiko niitä käyttää paitsi tietysti yösukkina...

Aika hassua on se, että näin pari yötä sitten unta valkoisista villasukista...

Olikohan se enneuni?

Äitini mummo oli kuulemma "Noita", joka varmaankin on ollut paremminkin jonkinlainen kansanparantaja. Mummoni oli perinyt taipumuksia äidiltään ja hänelläkin oli elämänsä aikana paljon erillaisia paranormaaleja kokemuksia esim. "etiäisiä" ja muita ennenäkyjä.

Äitinikin näki enneunia ainakin äitinsä/mummoni sairastumisesta ja sairaalaan joutumisesta...

Äitini kuoltua kummitätini, joka on mummoni puolelta äitini serkku, kysyi minulta, että onko minulla koskaan ollut vastaavia kokemuksia...

Vastasin, että ei nyt mitään kovin ihmeellisiä, mutta tuntuu, että olen aina tiennyt joitain asioita etukäteen...

En tiedä lottonumeroita tai kuolinpäiviä tai muuta tärkeetä...

Paras esimerkki on tällainen:

Joskus 2000-luvun vaihteessa olin tilannut tilkkukankaita Ameriikasta ja ne menivät Vantaan lentoaseman tulliin. En ollut koskaan käynyt siellä tai sen läheisyydessä olevalla Tekniikan aluella. No, menin tulliin noutamaan kankaani ja sen jälkeen nousiin bussiin 67, joka tuli Tekniikasta Koivukylään. Tosin meni värään suuntaan menevään autoon ja jouduin jonkin aikaa odottamaan Tekniikan alueen päätepysäkillä, että bussi lähtisi uudelleen liikenteeseen...

Kello oli sen verran iltapäivällä, että Tekniikassa oli työvuorojen vaihto käynnissä ja portista tuli ja meni väkeä. Touhua katsellessani minulle tuli outo tunne, että tuo paikka tulisi jollainlailla liittymään elämääni...Tunne tuntui huvittavalta, koska tuolloin siellä ei ollut edes Fazer Amican kuppilaa...

Vuonna 2004 tammikuussa entinen ravintolapäällikköni soitti minulle ja tarjosi minulle työpaikkaa Tekniikasta. En muistanut aikaisempaa tunnettani ennen, kuin seisoin portilla odottamassa häntä...Silloin tiesin, että miten paikka tulisi liittymään elämään ja olinkin siellä töissä kolme vuotta....

Olen myös nähnyt kummituksen, mutta se onkin taas ihan eri tarina...